Dijital Dünya İşletmene Neler Vaat Ediyor?

Dijital Dünya İşletmene Neler Vaat Ediyor?

Günümüzde vaktinin çoğunu sosyal medyada geçirmekte olan, araştırmalarını internette arama motorları, güvenilir blog ve siteler üzerinden yapan, kıyafetten gıdaya, halıdan televizyona neredeyse tüm ihtiyaçlarını online alışveriş ile çözerek hem vakit hem nakit avantajı elde eden, kaçırdığı dizileri, filmleri dilediği zaman dilediği yerde izleyebilme şansına sahip, ödemelerden yatırıma kadar bir çok konuda hayatımızı kolaylaştıran ve ihtiyaçlarımızı, sorunlarımızı dijital dünyanın avantajlarını kullanarak çözen bireyler haline geldik. Dijital dünya, kullanıcı olarak bizlere ihtiyacımızdan da öte sınırlarını kestiremediğimiz dünyalar sunmakta.

Dijital dünyanın, kullanıcıların bu kadar hayatının merkezine yerleştiği göz önüne alınırsa, işletmelerin kendilerine sorması gereken ilk soru bu dijital dünyanın sunduğu avantajları kendi işletmem için nasıl faydalı olarak kullanabilirim, benim işletmem dijital varlığa sahip olarak neler kazanabilir olmalı.

Bu noktada kullanıcıların davranışlarını doğru izlemek ve yorumlamak çok önemli, yani kullanıcıların interneti hangi amaçlarla ve nasıl kullandığını iyi gözlemlemeliyiz.

  • Potansiyel müşterilerinin istek ve ihtiyaçları ile ilgili bilgi sahibi olmak, onlara nasıl ve ne zaman ulaşabileceğin hakkında sana yardımcı olacaktır, bu da gerek web siteni organize ederken, gerek sosyal medya hesaplarını yönetirken gerek de dijital reklamcılık kullanırken doğru hedef belirlemeni ve program yapabilmeni sağlayacaktır.
  • Bir internet kullanıcısı bir ürün ya da hizmet ihtiyacı duyduğunda bunun için öncelikle internet üzerinden araştırma yapacaktır ve tam da bu noktada aradığı işletme neden senin işletmen olmasın ki? İşte tam da müşterinin aradığı işletme olduğun anlarda onun karşısında seni bulabilmesi, sana yeni müşteriler kazanabilmen için bir fırsat olacaktır.
  • Müşterilerin, işletmen ile ilgili talep ve şikayetlerini ya da sorularını işletmene iletebilmeleri için form doldurup gönderebilirler, bu şekilde müşterilerin ile sağlıklı ve başarılı bir iletişim sürdürebilmen mümkün olabilir.
  • Verdiğin hizmetler ya da sattığın ürünler ile ilgili bilgi edinme ihtiyacı olan bir kullanıcı ise senin web sitenin linkine ulaşarak, birebir iletişim ile anlatmanın mümkün olmayacağı kadar kapsamlı bilgiye birebir senin web siten üzerinden ulaşabilecektir, bu da hem sana hem kullanıcıya vakit kazandıracak hem de kullanıcının seninle ilgili bir çok bilgi edinebilmesini sağlayacaktır.
  • Müşterilerin, web sitendeki, sosyal medya hesaplarındaki ya da bloglardaki işletmen ile ilgili yazılan olumlu yorumları okuması, onlar üzerinde olumlu etki yaratarak karar verme süreçlerine katkı sağlamış olur.

Tüm bu avantajlar ve daha fazlası dijital varlığınla işletmene değer katabilmen için yardımcı olacaktır. Başlangıç için de işletmen ile ilgili doğru ve gerçekçi hedefler belirlemen, bu doğrultuda da müşterilerinin davranışlarını doğru gözlemlemen yeterli olacaktır.

23.08.2017

Yorumlar
Yorumlar ile ilgili tüm sorumluluk yorum yazan kişiye/hesaba aittir.
Yorumlar ile ilgili Clouds Web hiç bir sorumluluk kabul etmemektedir ve istediği yorumu bilgilendirme yapmadan. kaldırma hakkına sahiptir.
Clouds Web Blog'a Dön