Facebook Reklamları ile Hedef Kitlene Kolayca Ulaş

Son dönemde internet erişimi olan hemen herkesin düzenli ziyaret ettiği ve popüleritesi hızla artan sosyal paylaşım sitesi Facebook üzerinden reklam yayınlayarak hedef kitlene kolayca ulaşabilirsin.

Facebook Reklamları ile Hedef Kitlene Kolayca Ulaş

Hedef kitleni yaşadığı şehir, yaş, cinsiyet gibi demografik özelliklere göre filtreleyebilir, ilgi alanları belirterek ürün/servisin için ideal gruba direkt ulaşabilirsin. Reklam türün web siteni ziyaret ettirmek üzere kurgulanacağı gibi, Facebook gönderilerin için etkileşim (gönderi beğenme, sayfa beğenme vb.) sağlamak da olabilir.

Facebook'ta nasıl reklam oluşturabilirsin, örnekle anlatalım:

Yalova'da ev yemekleri üzerine bir restoranının olduğunu varsayalım ve bu işletmen için Facebook reklamlarını kullanmak istiyorsun. Reklam oluştururken öncelikli hedefin coğrafi konum olarak Yalova'yı seçmendir. Bu seçimin sonrasında Facebook, ulaşacağın tahmini kişi sayısını gösterecektir. Bu örneğimizde sadece Yalova şehrini seçtiğimizde hedef kitlemiz 240.000 kişi olarak görüntülenmekte.

Facebook Reklamları ile Hedef Kitlene Kolayca Ulaş

Yalova'da yaşayan tüm kişileri filtreledik, şimdi ise hedef kitlemizi daha da daraltmanın yollarına bakalım. Ev yemekleri sunan işletmen için filtremize 20-45 yaş aralığını ekleyelim. Bu durumda hedef kitlemiz 178.000 kişiye düştü. Ek olarak, bu gruba sadece kadınları dahil edebiliriz; ilgili seçimle birlikte hedef kitlemiz 66.000 kişi oldu.

Kitleyi eğitim seviyesi ya da davranış kriterlerine göre de belirlemek mümkün. Örneğin ilgi alanı spor/futbol ya da küçük işletme sahipleri gibi. Ayrıca, kitleni bilgisayar ya da mobil cihaz kullanıcıları olarak da özelleştirebilirsin.

Kitleyi oluşturduktan sonra, günlük bütçeni belirlemen gerekli. Bütçe miktarı sana kalmış, ulaşmak istediğin kişi sayısını baz alarak ister düşük, ister yüksek bütçe belirleyebilirsin.

Eğer web sitene ziyaretçi sağlamak odaklı reklam planlıyorsan, en az bir adet görsel (işletmenin bir fotoğrafı, ürün/servis fotoğrafı), başlık ve açıklama hazırlaman gerekli. Reklamının etkili olması için seçeceğin resim, başlık ve açıklamanın ilgi çekici, tıklamaya teşvik edici olmasına dikkat etmelisin.

Hazırladığın reklam yayına girdikten sonra bütçe ve tıklama başına birim maliyeti kontrol etmeli, web site ziyaretçi sayısına katkısını kontrol etmelisin. Hazırladığın reklamı haftalık periyotlarda değiştirmen, farklı kitlelere yönelik özelleştirmen uzun vadede sana fayda sağlayacaktır.

Facebook'ta Yeniden Pazarlama (Remarketing), dönüşüm amaçlı reklamlar da oluşturmak mümkün, bu konuya gelecek yazılarımızda yer vereceğiz.

11.11.2014
Yorumlar
Yorumlar ile ilgili tüm sorumluluk yorum yazan kişiye/hesaba aittir.
Yorumlar ile ilgili Clouds Web hiç bir sorumluluk kabul etmemektedir ve istediği yorumu bilgilendirme yapmadan. kaldırma hakkına sahiptir.
Clouds Web Blog'a Dön