İnternette Yerini Almaya Karar Verdin, Peki Ama Nereden Başlamalısın?

İnternette Yerini Almaya Karar Verdin, Peki Ama Nereden Başlamalısın?

Dijital Dünya'nın önemini gördün ve artık ben de bu sınırsız fırsatlardan yararlanmak istiyorum diyorsun, ama nereden başlamalıyım, nerelerde olmalıyım, nasıl organize etmeliyim gibi bir çok soru kafanda ve belki de bu sorular seni biraz telaşlandırıyor. Hiç merak etme, işletmen ile ilgili yapacağın küçük analizler ve ardından bu analizler doğrultusunda yapacağın başarılı bir plan seni tahminin de öte başarılı bir süreçle karşı karşıya getirecektir.

Öncelikle dijital dünyada yer alarak işletmen için hedeflerin neler, bunu kendine sorman gerekli. Bu soruyu daha da detaylandıracak olursak, sadece yeni müşterilerin seni bulmasını mı istiyorsun, bu müşterilerin işletmenle temasa geçmesini mi, onların hizmet ya da ürünlerin ile ilgili bilgi almasını mı yoksa satın alma eyleminde bulunmasını mı? Bu aşamalarda ne kadar bütçe ayırabileceksin, bunların hepsi işletmenin dijital dünyada var olma planını oluşturman için çok önemli değerlendirmeler. Bu sorular doğrultusunda da internette hangi alanların işletmene daha fazla fayda sağlayabileceğini ölçmen gerekiyor, sattığın ya da verdiğin hizmetlerden dijital dünyanın hangi platformlarında daha doğru ve etkili bir şekilde yaralanabilirsin?

Dijital dünyada varlığını oluştururken sana nerelerde ve neden olman gerektiği ve varlığını sürdürürken hangi yöntemleri kullanabileceğin ile ilgili bazı ipuçlar;

Yerel İşletmeler

Google My Business ve Yandex Rehber'e işletmeni ücretsiz olarak kayıt ederek verdiğin hizmet ya da sattığın ürünler ile ilgili işletmene mesafe olarak yakın kullanıcıların yaptığı aramalarda onlara ulaşabilmen mümkün olacaktır.

Bir web siten olmasa ya da herhangi bir sosyal ağda bulunmasan bile sadece Yerel İşletmelere kayıt olarak bile yeni müşterilere ulaşabilirsin.

Web sitesi

Özellikle mobil uyumlu, kullanıcı ve arama motoru dostu (SEO) olan bir web sitesi senin internette çok daha kolay bulunmanı, web siteni ziyaret eden kullanıcıların çok daha performanslı bir şekilde deneyim elde etmesini sağlar.

İşletmenin hedefleri doğrultusunda çok farklı kapsamlarda web sitesi oluşturman mümkün olabilecektir. Sadece ürün ve hizmetlerin ile ilgili tanıtıcı ve bilgilendirici metinlerin ve görsellerin yer aldığı bir web sitesi olabileceği gibi daha detaylı bilgilendirmeler yapabileceğin, videolar paylaşabileceğin, kullanıcıların yorumlarını paylaşabileceği bir alan ekleyebileceğin bir web sitesi de oluşturabilirsin. Kullanıcıların sana sorular sormasını sağlayarak seninle birebir etkileşime geçmesini sağlayabilir ya da ürün ya da hizmetlerini online olarak web siten üzerinden satın almasını da sağlayabilirsin.

Bir web sitesine sahip olabilmenin maliyetleri de değişkenlik gösterecektir, tamamen kendi ihtiyaçların doğrultusunda özel yazılımlar yaptırabililirsin, ancak elbetteki bu yöntem çok daha maliyetli ve zaman gerektiren bir süreç olacağı için Clouds Web ya da Clouds Eticaret gibi Hazır Web Sitesi hizmeti veren bir alt yapıyı tercih ederek çok pratik, hızlı ve düşük maliyetli bir şekilde ihtiyaçlarını karşılayabilirsin.

Sosyal Medya

En son istatistiklerde Türkiye’de şuan aktif 42 milyon sosyal medyaya kullanıcısı olduğunu ve bu kullanıcıların günde ortalama 3 saatini sosyal medya platformlarında geçirdiğini görüyoruz.

Bu kullanıcılar sosyal medyayı bağlantı kurmak, insanlarla etkileşimde bulunmak, deneyimlerini paylaşmak, yeni deneyimler ve bilgiler edinmek vb. sebepler ile kullanmakta.

Bu bilgiler ışığında işletmenin hizmet ve ürün profili çerçevesinde uygun sosyal ağlarda olması senin var olan ve potansiyel müşterilerle birebir iletişim kurabilmeni, karşılıklı paylaşımlarla etkileşim halinde kalabilmenizi, yeni ürün ya da hizmetlerinin görsel ve videoları ile kullanıcıların anlık olarak senden haberdar olabilmesini, yaşanan sorunlara hızlı dönüşlerle başarılı ve etkili kriz yönetimini gerçekleştirebilmeni, memnun müşteri yorumları ile yeni müşterilere güven verebilmeni, ulaştığın kullanıcı kitlesinin sürekli genişlemesiyle işletmenin daha fazla duyulmasını sağlayacaktır.

Reklam

Hem mobil hem de kullanıcı ve aramam motoru dostu bir web sitesi oluşturdun, organik aramalardan dönüşler oluyor ancak web sitene yeni ziyaretçiler çekmek istiyorsun ya da işletmen için en uygun sosyal ağ/larda yerini aldın ve kullanıcılar ile etkileşim içindesin ancak sosyal medya hesaplarına yeni takipçiler eklemek istiyorsun.

O zaman planlama sürecine Arama Ağı ve Sosyal Medya Reklam süreçlerini de eklemeni tavsiye ederiz, bu sayede senin belirleyeceğin hedef kitle (yaş, cinsiyet, ilgi alanı, iş vb...), yerleşim yeri vb... kriterler doğrultusunda yine senin belirlediğin bütçeler doğrultusunda gerek web sitene ziyaretçi trafiği çekme gerekse reklam verdiğin sosyal medya hesabına yeni kullanıcılar ve beğeniler edinme şansına sahip olabileceksin.

Gördüğün gibi web sitenle yapabileceklerin neredeyse sınırsız, yeterki sen işletmen ile ilgili ihtiyaçlarını ve hedeflerini doğru analiz et.

06.09.2017

Yorumlar
Yorumlar ile ilgili tüm sorumluluk yorum yazan kişiye/hesaba aittir.
Yorumlar ile ilgili Clouds Web hiç bir sorumluluk kabul etmemektedir ve istediği yorumu bilgilendirme yapmadan. kaldırma hakkına sahiptir.
Clouds Web Blog'a Dön