Web Siteni Kullanıcılarını Düşünenerek Oluştur [2]

Web sitesi oluştururken temel alınması gereken önceliklerden bir tanesi de web sitenin kullanıcı dostu olması, yani kolay kullanılması.

Web Siteni Kullanıcılarını Düşünenerek Oluştur 2

Web siteni hazırlarken ana sayfanda seni özetleyen görsel ve içeriklerin bulunması, kullanıcılarının aradıklarına kolayca ulaşabilmesi, menüler arası geçişlerin kolaylığı ve içeriklerinin kolay okunmasının sağlanması gibi öğeleri düşünmekte fayda var.

Mobil uyumluluk ve tüm cihazlarda kusursuz görünüm de kullanıcı dostu bir web sitesinin temel özelliklerindendir. Fakat bu başlığı bir sonraki yazımızda daha detaylı ele alacağız.

Şimdi kolay kullanım için düşündüğümüz diğer başlıkları anlatmaya çalışalım:

Ana sayfanda kendini özetle

Web sitene genellikle ana sayfan üzerinden giriş yapılacağını düşünerek, 4-5 saniyede ziyaretçilerine ne iş yaptığını, hangi konularda önceliklisin gibi öğeleri basitçe anlatabilmen gerekli.

Ana sayfanda konu veya işinle ilgili özgün görseller kullanmak bu konuda oldukça yararlı olacaktır. Ayrıca hizmet ya da ürünlerinden öne çıkan 3-5 tanesini de ana sayfanda göstermekte fayda var. Ek olarak firman ya da kendin hakkında özet bir bilgi sunman da ziyaretçilerin için önemlidir.

Eyleme çağır anlamındaki "call to action" da kullanıcılarını doğru yere hızlı şekilde ulaştırabilecek bir öğedir. Örneğin: "hemen rezervasyon", "biz sizi arayalım" gibi bölümler, ziyaretçilerinin sana doğrudan ulaşmasını sağlayabilir.

Site menünü derli toplu oluştur

Web sitendeki sayfa gibi içeriklere ulaşımı sağlayan menünde, mutlaka derli toplu bir yapılandırma düşünmelisin. Alt menüler kullanarak ana menü sayısını azaltıp, kullanıcılarının ilgilendikleri bölümü kolayca görmesini ve ulaşmasını kolaylaştırabilirsin.

Örneğin "hakkımızda", "misyon", "vizyon" başlıklarını tek tek ana menüye eklemek yerine, bir "kurumsal" ana menüsü açıp, bu üçlü başlığı "kurumsal" grubuna bağlayabilirsin. Böylece ilgili konu ile ilgili tüm başlıklar tek bir yerde toplanır ve site menüsünde gereksiz yer kaplamamış olur. Aynı yapılandırmayı, ürünler, projeler, hizmetler vb. gibi başlıklar için de düşünebilirsin. Site menün ne kadar verimli yapılandırılırsa, kullanıcılarına bir o kadar fayda sağlamış olursun.

Menüler arası geçişlerin kolaylığını sağla

Tüm menü üst ve alt başlıklarının bütün sayfalarında bulunmasına dikkat et. Böylece kullanıcılar istediği içerikten diğerine kolayca geçebilecekler, siten içerisinde kaybolmayacaklardır. Örneğin ziyaretçin bir ürün detayını incelerken, kolayca iletişim ya da teknik servis sayfalarına tek tık ile ulaşabilmelidir.

İçeriklerin anlaşılır ve okunabilir olsun

Web sitendeki içeriklerin özgün ve kaliteli olmasının ne derece önemli olduğunu önceki yazılarımızda da belirtmiştik.

İçeriklerinin detayı ve kalitesi haricinde; görünümü, yani ziyaretçin tarafından kolay okunup, okunamadığı da önemli bir detaydır. Paragraf ve metin aralıkları çok geniş ya da dar olmamalı, yazı karakteri boyutların çük küçük ya da çok büyük olmamalıdır. Örneğin 11-12 punto küçük kalırken, 17-18 punto da büyük görüntülenecek ve içeriğin okunmasını zorlaştıracaktır. Kullandığın yazı karakterinin tipine göre 13-16 punto aralığında bir değer belirlemen ideal olabilir.

Yazı rengi olarak belirgin bir renk tercihi yapman da içeriğinin kolay okunmasını sağlayacaktır. Örneğin siyah, füme ya da lacivert gibi.

İçeriklerinde kullandığın resimlerin yerleşimi ve kapladığı alan da oldukça önemli. Görüntülenmesi zor, küçük kullanılmış bir resim yerine yazı içeriğinde veya sonunda gözle görünebilir bir boyutta resim eklemen ve ilgili resme tıklandığında büyüme opsiyonu sağlaman bu konuda yararına olacaktır.

İletişim bilgilerin görünür ve detaylı olmalı

Ziyaretçilerin web siteni inceledikten sonra, doğru yerde olduklarını düşünürlerse, seninle iletişime geçmek isterler. İletişim bilgilerini eksiksiz ve tam olarak iletişim sayfanda bulundurmalısın.

Öncelikle açık adresin, en az bir telefon numarası ve e-posta adresine kesinlikle iletişim bölümünde yer vermelisin. Eğer konum bilgin ziyaretçilerin için önemliyse, adres kısmının altına bir kroki eklemeni de öneririz. Ek olarak bir iletişim formu kullanırsan, ziyaretçilerin için sana ulaşmaları konusunda farklı bir alternatif sunmuş olursun.

Ayrıca iletişim bilgilerini her sayfandan görüntülenebilecek bir yere konumlandırırsan, bu da senin yararına olur; örneğin sitenin alt (footer) kısmına.

Özetle, web siten ziyaretçilerin tarafından ne kadar kolay kullanılır ve anlaşılırsa, web sitenden sağlayacağın verim de aynı oranda artacaktır.

Bir sonraki yazımızda mobil uyumluluk, tüm cihazlarda kusursuz görünüm konusuna değineceğiz.

13.06.2015

Yorumlar
Yorumlar ile ilgili tüm sorumluluk yorum yazan kişiye/hesaba aittir.
Yorumlar ile ilgili Clouds Web hiç bir sorumluluk kabul etmemektedir ve istediği yorumu bilgilendirme yapmadan. kaldırma hakkına sahiptir.
Clouds Web Blog'a Dön