Küçük Ölçekli İşletmeler için Facebook

Facebook’un sadece bir sosyal ağdan ibaret olduğunu düşünüyorsan yanılıyorsun. Facebook aynı zamanda önemli bir pazarlama aracıdır ve işletmeler için bu pazarlama aracını kullanmak, günümüz tüketicisinin davranış eğilimi nedeniyle bir zorunluluk haline gelmiştir.

Facebook üzerinde firmanın tanıtımını kolay ve çok etkili bir biçimde yapabilirsin. İşletmen için oluşturacağın kurumsal Facebook sayfası üzerinden ücretsiz tanıtım yapabileceğin gibi, oldukça ekonomik Facebook reklam seçeneklerini de deneyebilirsin. Marka tanıtımı ya da firma bilinirliğini artırmak için oldukça düşük maliyetli bir platform olan Facebook, zamandan tasarruf etmeni de sağlar. Milyonlarca kullanıcının sayfanı hızlı şekilde görüntülemesine imkan tanırken, web sitene bir tıkla ulaşılmasını mümkün kılar. Ürün ya da verdiğin hizmet ile ilgilenen kişilerden oluşan hedef kitlene kolayca ulaşmana yardımcı olur.

Küçük Ölçekli İşletmeler için  Facebook

İşletmen için Facebook sayfan üzerinde neler yapabilirsin, beraber kısaca inceleyelim.

Web site tanıtım iletilerinde vereceğin linklerle, ziyaretçileri direkt olarak web sitene yönlendirebilirsin. Daha fazla kişinin Facebook sayfana ilgi göstermesi ve dolayısıyla web sitene yönlenmesi için güncel bilgilerin yer aldığı içerikler çok önemlidir. İşlevsel dönüşler için sadece ziyaretçilerin ilgisini çekmeye yönelik hareketlerde bulunmamalı, onlara gerçekten fayda sağladığını hissettirmelisin.

Takipçilerin kolaylıkla katılımcı olabileceği küçük yarışmalar düzenleyebilirsin. Bu sayede takipçilerinle, karşılıklı fayda esasına dayanan ortak bir amaç doğrultusunda hareket edebilirsin.

Sayfa beğenisini arttırmak ve mevcut takipçilerin sadakatini kazanmak için Facebook sayfana özel promosyon/indirim opsiyonları sağlayabilirsin.

Memnuniyet, öneri ve hizmet talep anketleri oluşturarak, ziyaretçileri etkileşimde bulunmaya teşvik edebilirsin.

Gönderilerine yapılan geribildirim ve yorumlar ile kullanıcı alışkanlıklarını analiz edebilirsin.

Küçük işletmeler için Facebook kullanmanın bir diğer yolu ise tıklama başı ya da görüntüleme başı ücretlendirilen ekonomik reklam seçenekleridir. Bu reklamlar ile gönderini daha fazla kişiye ulaştırma, web siteni yeni kişilerin ziyaret etmesi gibi çeşitli reklam modelleri kullanabilirsin. Bu reklamlarda coğrafi, demografik ve ilgi alanı gibi özelliklere göre kitleler belirleyip, hedef kitlene daha kısa zamanda ve az harcama ile ulaşabilirsin. (Facebook reklamları ile ilgili detaylı bilgiyi önceki günlerde paylaşmıştık, ilgili yazıya buradan erişebilirsin.

Son olarak bir web sitesinin olmazsa olmazı SEO kavramı için de Facebook paylaşımlarının önemi çok büyüktür. Özgün, ilgici çekici ve web site içeriği ile örtüşen linklerle yönlendirme yapılan paylaşımlar, sitenin arama motorlarında yükselmesine yardımcı olacaktır.

06.02.2015
Yorumlar
Yorumlar ile ilgili tüm sorumluluk yorum yazan kişiye/hesaba aittir.
Yorumlar ile ilgili Clouds Web hiç bir sorumluluk kabul etmemektedir ve istediği yorumu bilgilendirme yapmadan. kaldırma hakkına sahiptir.
Clouds Web Blog'a Dön