Google Ads (Adwords) Nedir? Nasıl Kullanabilirim?

Google Ads eski adı ile Adwords, Google'ın sunduğu ücretli reklam platformuna verilen isimdir. Günümüzde hemen her işletmenin kullandığı Google reklamları önemini ve etkisini her geçen gün arttırmaktadır. Peki sen de bu platformu kullanmak istiyor, ancak nereden başlayacağını bilmiyor musun? O halde bu yazımız tam senlik. Yazımızda kısa ve anlaşılır şekilde Google Ads kullanımını anlatmaya ve harici linkler ile sana faydası olacak başka yazıları paylaşmaya çalışacağız.

Google Ads (Adwords) Nedir? Nasıl Kullanabilirim?

Google Ads ile Ne Tür Reklamlar Verebilirim?

Google Ads ile temel olarak anahtar kelime bazlı, görsel ve yeniden pazarlama türlerinde reklamlar oluşturabilirsin.

Anahtar Kelimeye Dayalı Reklamlar

Google Ads ile klasik bildiğimiz, yıllardır görüntülediğimiz anahtar kelime bazlı ve Google organik aramalarının üzerinde ve altında görüntülenen reklamlar oluşturabilirsin. Google Ads - Adwords'ün ilk çıktığı günden beri popüler olan ve en çok tercih edilen reklam türü budur. Bu reklam türünde istediğin kelime ya da kelime öbeği için reklamlar oluşturabilirsin. Örneğin bir pastane sahibi, işletmesi için pasta, dondurma gibi kelimelerde reklam yayınlayabilir. Bu reklamlar için temel olarak anahtar kelime, reklam başlıkları ve reklam url'si gereklidir. Reklam urlsi de reklamın tıklandığı zaman yönlendireceği web sitesidir.

Ayrıca oluşturulan bir reklamı tüm Türkiye'de gösterebileceğin gibi, belirli şehirlerde ya da sadece bulunduğun şehirde gösterme imkanın da mevcut. Hatta daha lokal olan işletmeler için bir şehir içerisinde sadece belirli bölümlerde gösterime sunabileceğin reklamlar oluşturman mümkün. Örneğin çilingir hizmeti veren bir firma, bulunduğu şehrin tümüne servis vermeyebilir; bu durumda posta kodu girişi ve yarıçap belirlemesi ile bulunduğu bölge ve yakınındaki kişilere ulaşma imkanı bulabilir. Bu durumda kendisinin belirlediği bölgede çilingir şeklinde arama yapıldığında kendi reklamlarının görüntülenmesini sağlayabilir. Ek olarak reklamlarını 24 saat süresince ya da gün ve saat olarak belirlediğin zaman aralıklarında yayınlama imkanına sahipsin.

Anahtar Kelime Reklamlarında Sıralama Nasıl Belirlenir?

Google'da bir arama yaptığında reklamların bir sıraya göre dizildiğini görüyorsun. Peki bu sıralama hangi kriterlere göre yapılıyor? Anahtar kelime tıklanması için verdiğin teklif ve anahtar kelimenin kalite puanı bu sıralamayı etkiliyor. Anahtar kelime teklifini bir açık arttırma gibi düşünebilirsin, rakiplerin senden daha fazla tıklama başına ücret teklifi verirse onlar senin üzerinde yer alır. Ama burada kalite puanı devreye girer; eğer ki senin ilgili anahtar kelime için kalite puanın rakibinden üstünse, tıklama başına teklifin rakibinden düşük olsa dahi, rakibini reklamlarda geride bırakabilirsin. Kalite puanı ilgili anahtar kelimenin reklam metni ile alakası ve açılış sayfana uyumuna göre Google tarafından belirlenmektedir.

Google Ads reklamları kurulumu ile ilgili İnajans Blog'da yer alan: Yeni Başlayanlar İçin Google Ads - Temel Düzey adlı yazı ilgini çekebilir.

Anahtar Kelime Bazlı Reklamların Avantajları Nelerdir?

Doğru oluşturulmuş bir reklam ile direk senin sattığın ya da servisinle ilgilenen kişilere ulaşabilirsin. Hızlı geri dönüş sağlar ve sana yeni müşteriler kazandırır. Hemen her işletme için Google Ads'in anahtar kelime reklamlarını kullanmalarını öneriyoruz.

Görüntülü Reklamlar

Google Ads'in işbirliği yaptığı web sitelerinde görüntülenen banner tipi reklamlardır. Bu reklamlar bir görsel ve link ile oluşturulabileceği gibi parça parça metin ve görsellerin bir araya gelmesi ile de oluşturulabilir. Haber sitelerinde sık sık gördüğün reklam türleri bu örneği teşkil etmektedir.

Görüntülü Reklamların Avantajları Nelerdir?

Google görüntülü reklamların marka bilinirliği açısından oldukça önemli katkıları olacağını söyleyebiliriz. Ayrıca yeniden pazarlama türü reklamları için de oldukça etkilidir.

Yeniden Pazarlama Reklamları Nedir?

Web sitene daha önceden girmiş bir ziyaretçiye daha sonradan tekrar sunulan reklamlardır. Kararsız ziyaretçilerini etkilemek ve tekrar kendi sitene çekmen, ziyaretçiyi müşteriye çevirmen açısından oldukça önemlidir. Anahtar kelime bazlı bir reklamla web sitene ilk kez çektiğin ziyaretçiyi, yeniden pazarlama reklamları ile bir haber sitesinden ya da Youtube'dan tekrar kendi sitene çekebilirsin.

Yeniden pazarlama ile ilgili İnajans Blog'da yer alan bu yazımızı öneriyoruz: Google Ads ile Yeniden Pazarlama Reklamları Oluşturmak

Web siten üzerinden firmana daha fazla dönüşüm almak istiyorsan yeniden pazarlama reklamları üzerine eğilmeni ve kullanmanı öneriyoruz. Profesyonel ve özenli hazırlanan yeniden pazarlama reklamları ile web sitenden daha fazla yeni müşteri kazanabilirsin.

Bu videolu içeriğimiz de ilgini çekebilir: Facebook Reklamları ile Web Sitene Trafik Sağlamak İster misin?

Google Ads kullanımı çok dikkat gerektiren, tecrübe ve raporlama ile doğru sonuçları ortaya çıkaran bir platformdur. Eğer benim adıma bu işi siz yapın dersen hemen bize ulaşabilirsin: 0 (312) 963 15 01. 15 yıllık tecrübemiz ile sana en az bütçe ile en fazla verimi sağlayabiliriz.

25/03/2020

İlgini Çekebilir:

16/12/2020
Web siteleri yıllardır hayatımızda var ve bir firmanın internet üzerindeki tanıtımı için en önemli araçtır. Son yıllarda önemini daha da arttırmakla birlikte eskiden web sitesi tercihen yapılabilirken, artık bir web site... Devamı
25/11/2020
Firmanız için ya da kişisel bir web sitesi yapmaya karar verdiniz, bu yüzden de bir web site altyapısı araştırmaya başladınız. Tabii karşınıza birçok seçenek çıkacaktır. Öncelikli olarak, hazır web sitesi altyapısı ve öz... Devamı
07/11/2020
Bir işletmenin kendine ait bir web sitesi olması artık tamamen bir zorunluluk haline gelmiştir. Web sitesi, bir firmanın internet üzerindeki yüzü ve kendini tanıtabileceği hem en pratik; hem de en uygun maliyetli alandır... Devamı
04/11/2020
Web sitesi birçok yolla oluşturulabilir, birçok amaca da hizmet edebilir. Dilerseniz bir uzmandan yardım alıp dilerseniz de hazır temaların bulunduğu siteleri tercih ederek web sitenizi oluşturabilirsiniz. Bu noktadan so... Devamı
03/11/2020
Dijitalleşen dünyada fiziksel olarak var olan bir çok şeyin dijital ortama da entegre edilmesi artık neredeyse zorunlu hale gelmiştir. Firmaların buna ayırdığı bütçeye ve firmanın kendi büyüklüğüne göre web sitenizin gör... Devamı
17/10/2020
Türkiye'deki aktif kullanıcı sayısı Ekim 2020 itibariyle statista.com verilerine göre 44.12 milyon olan İnstagram , tanıtım stratejilerini belirlerken en önemli medya araçlarından biri halini aldığını açıkça bizlere göst... Devamı