Instagram Reklamları ile Web Sitenize Doping Yapın

Türkiye'deki aktif kullanıcı sayısı Ekim 2020 itibariyle statista.com verilerine göre 44.12 milyon olan İnstagram , tanıtım stratejilerini belirlerken en önemli medya araçlarından biri halini aldığını açıkça bizlere gösteriyor. İnstagram'da, iyi yönetilen bir hesap ve firmanızı tanıtmak için belirlenecek başarılı bir pazarlama çalışması ile birlikte marka bilinirliğinizi çok daha üst seviyelere çıkarmanız mümkün olabilecektir.

İnstagram 2018 2020 Kullanıcı Sayısı

İyi organize edilmiş bir reklam çalışması ile gerek İnstagram hesabınıza yeni takipçiler kazandırmanızı gerek de web sitenize yeni kullanıcılar çekmenizi sağlayacaktır.

İnstagram üzerinde iyi organize edilmiş bir reklam nedir peki?

Yazımızın ilerleyen paragraflarında İnstagram üzerinden aşama aşama nasıl reklam vereceğinizi detaylı olarak anlatacağız, ancak baştan şunu belirtmekte büyük fayda var ki, pazarlama stratejilerini doğru belirlemek ve buna göre içerik oluşturmak aslında reklamınızın başarısını belirleyen ana unsur olacaktır. Yani reklam vermeyi biliyor olmak ya da tanıtım için yüksek bütçe ayırıyor olmak başarılı bir geri dönüşüm elde etmek için yeterli olmayacaktır.

Reklam çalışmanızın başarıya ulaşması için öncelikle İnstagram hesabınızı doğru ve sistemli bir şekilde yönetiyor olmanız gerekir.

  • Hedef Kitle Belirleme

  • Öncelikle hedef kitlenizi doğru analiz etmeniz çok önemlidir. Bu hem hazırlayacağınız gönderiler için içerik üretme aşamasında; hem de reklam verirken ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi belirleme aşamasında size fayda sağlayacaktır.

    Ulaşılmak istenilen hedef kitle, seçmeniz gereken üsluptan, tercih etmeniz gereken görsele kadar bir çok konuda size yol gösterecektir.

  • İlgi Çekici Gönderiler

  • İyi seçilmiş başlıklar, içerikler ve görseller gönderilerinizin ilgi çekici olmasını sağlar. Yukarıda da belirttiğimiz gibi hedef kitlenizi doğru bir şekilde belirledikten sonra belirlediğiniz bu hedef kitlenizin ilgisini çekecek içerikler programlamalısınız. İçeriklerinizi hazırlarken onların anlayabileceği ve etkileşimini arttırabilecek bir dil kullanmalısınız, emojiler ile desteklemeli, alakalı ve popüler hashtagler (başlık etiketleri) kullanmalısınız ancak hiç birini abartmamalısınız. Gönderi ile karşılaştığında kullanıcıda merak ve okuma isteği uyandıracak kısa, ilgi çekici ve vurucu başlıklar, gönderiye uygun görsel/ler seçmelisiniz. Etkili bir gönderi oluşturup paylaştıktan sonra ise artık sıra tanıtım çalışmanız için reklam gönderinizi seçmenize geldi. Elbette her gönderiniz aynı iddiada olamaz, en çok ilgi çekebilecek ve etkileşim yaratabilecek olan gönderilerinizi seçmenizi öneririz. Bu, reklam geri dönüşlerinizde sizlere fayda sağlayacaktır. Öne çıkaracağınız gönderinizi seçtiniz ve artık reklam vermeye başlamak istiyorsunuz. Bu işlemlere başlamak için öncelikle hesabınızın Profesyonel Hesap olduğundan emin olmalısınız, çünkü İnstagram üzerinden reklam yayınlamak için hesabınızın bir İşletme Profili olması ve Instagram'daki hesabınızla bağlanmış bir Facebook sayfanızın olması gerekmektedir.

Eğer hesabınız kişisel hesap ise profilinizi profesyonel hesaba dönüştürmek için:

Profilinizden Ayarlara geçin, ardından Hesap sekmesine tıklayın, en altta yer alan “Profesyonel Hesaba Geçiş Yap”a tıkladıktan sonra karşınıza 4 kademeli olarak gelecek işletme hesap bilgilendirmelerine devam diyerek ilerledikten sonra, “Bir Kategori Seç” kısmından sektörünüzü seçip ilerleyin “İşletme misin?” kısmında İşletme olarak seçim yapıp ilerleyin. Ardından iletişim bilgileri detaylarınızı ayarlayıp ilerleyin. Profesyonel hesabınızı işletmenizle ilişkili ve reklam hesabı ilişkilendirmesi yapıp, kart bilgilerini tanımladığınız bir Facebook Sayfasına bağlayıp işlemlerinizi tamamlayın.

İnstagram Profesyonel Hesaba Geçiş İnstagram Profesyonel Hesaba Geçiş İnstagram Profesyonel Hesaba Geçiş İnstagram Profesyonel Hesaba Geçiş

Bu işlemleri yaptıysanız, artık gönderinizin tanıtımını yapmaya başlayabilirsiniz.

İnstagram Tanıtımlara Başlayın

Tanıtımını yapmak istediğiniz gönderinizin sağ alt bölümünde yer alan “Tanıtımını Yap” linkini tıkladığınızda İnstagram sizi yeni bir sayfaya yönlendirecek, İşletme Hesabınızın, Facebook sayfanız ile ilişkilendirme kontrolünü yaptığı süreç tam da bu andır, eğer İşletme Hesabınızı öncesinde Facebook sayfanıza bağlamadıysanız bu işlemde ilerlemeniz mümkün olmayacaktır, bu aşamada mevcut bir sayfayı seçip, sayfalarınızı birbirlerine bağlama işlemini bu esnada da yapabilirsiniz.

İnstagram Tanıtım Yönlendirme Yeri Seçme

Ardından tanıtımınız ile yapmak istediğiniz hedef kitle yönlendirme yerini seçmeniz için “İnsanları Yönlendirmek İstediğin Yeri Seç” aşamasında karşınıza 3 farklı Yönlendirme Hedefi çıkacaktır.

Profilin

Bu yönlendirme hedefinin amacı, reklamınızı tıklayan İnstagram kullanıclarının işletme İnstagram hesabınızın profil sayfasına yönlendirilerek, etkileşim kurmasıdır. Hesabınızdaki diğer gönderilerinizi görüntülemesi ve sayfanızı takip altına alması için yönlendirmeyi hedefler.

İnternet Siten

Bu yönlendirme ise, reklam tıklaması ile işletmenin belirlediği web sitesine trafik akışı sağlamak amaçlıdır. Bu yazımızın ana amacı olan bu yönlendirme hedefi ile, belirlenen hedef kitlelere uygun olarak gösterilen reklamları görüntüleyen İnstagram kullanıcılarının tanıtımınızı tıklayarak web sitenize yönlendirilmesi ve işletmenizin sağladığı ürün ya da hizmetler ile ilgili daha kapsamlı bilgi edinebilmesini ve varsa online satış potansiyelinizi arttırmak amaçlanmaktadır.

Direkt Mesajların

İnstagram üzerinden direkt mesaj ile iletişim kurmak isteyen işletme hesapları ise bu yönlendirme hedefini seçerek reklamını tıklayan kullanıcının işletmesi ile anlık olarak iletişime geçmesini sağlayabilmektedir.

İnstagram Tanıtım URL ve Eylem Düğmesi Ekleme

Tüm bu yönlendirme hedef seçimleri elbette ana amaç için çok önemli olsa da aslında yönlendirme hedeflerinden hangisini seçerseniz seçin aslında ilgili bir İnstagram kullanıcısı her bir hedefe ulaşmak için fırsat bulabilecektir. Örneğin Profil olarak verilen bir reklam tıklamasında kullanıcı işletmenin profil sayfasına yönlendiğinde eğer web sitesini paylaştıysa buradan işletmenin web sitesine de ulaşabilecektir. Ya da internet siten olarak seçilen yönlendirme hedefi reklam görüntülemesinde kullanıcı işletmenin adına tıkladığında işletmenin profil sayfasına da ulaşabilecektir. Ve profil sayfasından da direk mesajlarına yönlenebilecektir. Bu açıdan da her bir yönlendirme hedefinin sizlere birden fazla katkısı olacaktır.

Bu Yönlendirme hedeflerinden İnternet Siten başlığını seçiyoruz, ardından altında otomatik olarak gelen web site adresini ve “Daha Fazla Bilgi Al” eylem düğme bilgilerini görüyoruz, bu bilgilerde değişiklik yapmak istediğiniz taktirde Düzenle linkine tıkladığınızda karşınıza “URL ve Eylem Düğmesi Ekle” alanı çıkıyor, buradan reklamınızı yönlendirmek istediğiniz web sitesinin URL adresini ekleyebilirsiniz.

İnstagram Tanıtım Hedef Kitle Oluşturma İnstagram Tanıtım Hedef Kitle Oluşturma

Bu, İnstagram kullanıcıları içerisinden firma profiline en uygun hedef kitlenizi belirleyebileceğiniz ve reklamın kimlere görüneceğini organize ettiğiniz aşamadır. Dilerseniz Otomatik hedef kitle seçimini yaparak belirlemeyi firmanız İnstagram takipçilerinizin istatistiklerine benzer kullanıcıları hedef alarak yapabilirsiniz. Dilerseniz de konum, ilgi alanı, yaş ve cinsiyet tercihlerinizi kendiniz belirleyerek firma profilinize daha uygun bir hedef kitle tanımlayabilirsiniz. Ayrıca farklı reklamlar için farklı hedef kitle tanımlaması da yapabilirsiniz, belirlediğiniz her hedef kitleyi ayrı ayrı kaydedip bir sonraki öne çıkarmalarda zamandan kazanabilirsiniz. Bunun için “Kendi Hedef Kitleni Oluştur”u seçiniz. Gelen ekranda sonraki reklam çalışmalarınızda hedef kitlenizi hatırlamanızı sağlayacak bir başlık için “Hedef Kitle Adı”nı yazınız. Ardından “Konumlar”a tıklayınız.

İnstagram Tanıtım Konum Ekleme İnstagram Tanıtım Konum Ekleme İnstagram Tanıtım Konum Ekleme

Konumlar aşamasında İnstagram kullanıcılarının konumlarına göre hedeflemek istediğiniz kullanıcıları seçebilirsiniz. İsterseniz geniş eşleşme kullanıp örneğin tüm Türkiye seçimi yapabilir, isterseniz belirli şehirleri hatta Yerel seçeneği altından bir ilçeyi ya da bir bölgeyi merkeze alarak örneğin 5km yarıçapındaki kullanıcıları da hedefleyebilirsiniz. Biz bu örneğimizde Bölgesel olarak Türkiye seçimini yaptık. Ve ardından İlgi Alanları aşamasına geçiyoruz.

İnstagram Tanıtım İlgi Alanları Ekleme İnstagram Tanıtım İlgi Alanları Ekleme

İnstagram tanıtımlarında karşınıza çıkan İlgi Alanları sekmesi, İnstagram kullanıcılarının profillerinin takip ettiği hesaplara, beğenilerine, bağlantı kurdukları, etkileşime girdikleri hesaplara göre analiz edilmesi sonucu reklamların hedef kitlesini ilgi alanları altında bulunan başlıklara göre daraltılmasına olanak sağlamaktadır. Bu doğrultuda kendi hedef kitlenizi oluşturmak için uygun ilgi alanlarından seçim yaparak (dilerseniz birden fazla seçim yapabilirsiniz) ilerleyebilirsiniz.

İnstagram Tanıtım Yaş Cinsiyet Seçimi

Sonrasında ise hedef kitlenizde yaş ve cinsiyet daraltması da yapabilirsiniz. Örneğin 20 yaş ve 56 yaş aralığında hem kadın hem erkek tüm kullanıcıları hedefleyebileceğiniz gibi, 25-50 yaş aralığı arasındaki sadece kadın kullanıcıları da hedefleyebilirsiniz.

İnstagram Tanıtım Hedef Kitle Oluşturma İnstagram Tanıtım Hedef Kitle Oluşturma

Hedef kitle seçimlerinizi tamamladığınızda “Erişilen Potansiyel Kişi” sayısına dair de bir bilgi sahibi olabiliyorsunuz. Bu örneğimizde tüm Türkiye'deki, internet sitesi ve sosyal ağ hizmeti ile ilgilenen 20-56 yaş aralığında ki tüm kadın ve erkekleri hedeflediğimizde karşımızda 18 milyonluk potansiyel bir kullanıcı olduğunu görüyoruz. Tabii ki reklamınızın bu potansiyel kullanıcının ne kadarına gösterileceği ise vereceğiniz bütçe ve gün sayısı ile de ilişkili olacaktır. Bu sayı tüm kullanıcılar içerisinde sizin seçimleriniz sonrasında hedefiniz ile ilişkili toplam kullanıcı sayısıdır.

İnstagram Tanıtım Hedef Kitle Oluşturma İnstagram Tanıtım Hedef Kitle Oluşturma

En son tanıtımınız için ayıracağınız bütçeyi ve yayınlanmasını istediğiniz gün sayısını belirleyeceğiniz “Bütçe ve Süre” aşamasını da tamamladıktan sonra tanıtımınızı gözden geçirerek “Tanıtım Oluştur” linkine tıklamanız yeterli olacaktır. Bu son aşama için, her reklamınızda farklı bütçe ve süre seçimleri yapabileceğinizi hatırlatmak isteriz. Bazı reklamlarınızı daha uzun süreyle yayınlamanız, bazılarını da daha kısa süreler ile tanıtıma çıkmanız daha faydalı olacaktır. Bu noktada reklam için kullandığınız gönderi içeriği de belirleyici olacaktır. Örneğin belirli bir gün için yapmış olduğunuz bir kampanya için çok daha kısa ve yüksek bütçeli bir tanıtım uygun olabilecekken, marka bilinirliğine dair bir gönderi için daha uzun ama daha düşük bütçe seçimleri yapabilirsiniz.

İnstagram Tanıtım Hedef Kitle Oluşturma İnstagram Tanıtım Hedef Kitle Oluşturma İnstagram Tanıtım Hedef Kitle Oluşturma

Tanıtımı oluşturduktan sonra “Teşekkürler. Tanıtımın değerlendirilmeye gönderildi.” mesajını alacaksınız. Sonrasında onaylandığında ise tanıtımınızın onaylandığına dair bildirim alacaksınız. Bundan sonraki aşamada tanıtımınızı yaptığınız gönderinizin altında reklamınızın kayıt edilme, beğenilme, gelen takipçi istatistiklerini inceleyebileceğiniz “İstatistikleri Gör” linki ya da tanıtımınızın harcama ve kalan süresine vs... dair durumunu kontrol edebileceğiniz “Tanıtımı Gör” linkine tıklayarak incelemelerinizi yapabilirsiniz.

Bu kontroller tanıtım başarılarınızı ölçmekte ve sonraki tanıtım stratejilerinizi belirlemenizde sizlere büyük ölçüde fayda sağlayacaktır. Bazı tanıtımların diğerlerinden daha başarılı, bazılarının ise etkileşiminin daha düşük olduğunu gözlemleyebilirsiniz. Bu durumlarda başarılı olmadığını düşündüğünüz reklamları vaktinden önce durdurabilir, başarılı olan reklamları zamanları bittikten sonra “Tekrar Tanıtımını Yap” diyerek devam ettirebilirsiniz. Gerek seçilen gönderileri gerek seçilen hedef kitleleri iyi değerlendirerek bir sonraki reklam çalışmalarınızda edindiğiniz bu istatistiklere göre hareket etmeniz belirli bir süre sonra daha başarılı geri dönüşler almanızı da sağlayacaktır.

Başarılı bir gönderi çalışması ve hedef kitlenizi doğru şekilde belirlemek, doğru daraltmaları kullanmak, reklamlarınıza ayırdığınız bütçeyi daha performanslı kullanmanızı sağlayacağı gibi, hedefinizde olmayan kullanıcılarla minimum seviyede, ama hedefinizde olan kullanıcılarla da maksimum seviyede etkileşim kurmanızı ve bu sayede tanıtım ile amaçladığınız hedeflere daha çok yaklaşmanızı sağlayacaktır.

17/10/2020

İlgini Çekebilir:

25/11/2020
Firmanız için ya da kişisel bir web sitesi yapmaya karar verdiniz, bu yüzden de bir web site altyapısı araştırmaya başladınız. Tabii karşınıza birçok seçenek çıkacaktır. Öncelikli olarak, hazır web sitesi altyapısı ve öz... Devamı
07/11/2020
Bir işletmenin kendine ait bir web sitesi olması artık tamamen bir zorunluluk haline gelmiştir. Web sitesi, bir firmanın internet üzerindeki yüzü ve kendini tanıtabileceği hem en pratik; hem de en uygun maliyetli alandır... Devamı
04/11/2020
Web sitesi birçok yolla oluşturulabilir, birçok amaca da hizmet edebilir. Dilerseniz bir uzmandan yardım alıp dilerseniz de hazır temaların bulunduğu siteleri tercih ederek web sitenizi oluşturabilirsiniz. Bu noktadan so... Devamı
03/11/2020
Dijitalleşen dünyada fiziksel olarak var olan bir çok şeyin dijital ortama da entegre edilmesi artık neredeyse zorunlu hale gelmiştir. Firmaların buna ayırdığı bütçeye ve firmanın kendi büyüklüğüne göre web sitenizin gör... Devamı
15/10/2020
Bir web sitesinin en önemli amacı nedir? Elbette ziyaretçilerin aradığına kolayca ulaşabilmesi, site içerisinde rahatça gezinebilmesidir. Bunun sonucunda ziyaretçi o web sitesinden memnun olarak ayrılırsa web sitesi gerç... Devamı
11/10/2020
Web sitesi artık tüm işletmeler için zorunlu bir ihtiyaç. Web sitesi olmayan işletme sayısı hemen hemen yok gibi. Bir işletmenin en önemli tanıtım yüzü günümüzde web siteleri olarak görülmektedir. Web sitesinin farkl... Devamı