Web Sitenizi Ziyaretçi Memnuniyeti Üzerine Kurun

Bir web sitesinin en önemli amacı nedir? Elbette ziyaretçilerin aradığına kolayca ulaşabilmesi, site içerisinde rahatça gezinebilmesidir. Bunun sonucunda ziyaretçi o web sitesinden memnun olarak ayrılırsa web sitesi gerçek amacını yerine getirmiş olur. Bu memnuniyeti sitenin amacına göre kategorilendirmek mümkün. Örneğin bir eticaret sitesi ise sipariş, ziyaretçi memnuniyetinin sonucunda gelecektir. Ya da bir mimari proje firmasının web sitesi ise o halde iletişim bölümünden bilgi almak yine ziyaretçi memnuniyetinin ardından oluşacaktır. Ya da kişisel bir blog sitesi düşünelim, içerikleri kuvvetli ise site çok ziyaretçi alarak amacına ulaşacaktır.

Web siteniz üzerinden ziyaretçilerinizi memnun etmeyi nasıl başaracaksınız?

Mobil Uyum = Ziyaretçi Memnuniyeti

Web sitenizi mobil uyumlu altyapı ile oluşturun. Mobil uyumlu web siteleri bilgisayar, tablet ya da telefon üzerinden açıldığında tasarım öğeleri ilgili ekranın ölçüsüne göre otomatik olarak yapılanır. Bu da web sitesinin tüm cihazlarda kusursuz görüntülenmesini sağlar. Kusursuz ve net görüntü ziyaretçi memnuniyetini sağlayan önemli bir unsurdur. Özellikle mobil cihazlar üzerinden web sitesi ziyaretlerinin son yıllarda oldukça arttığını belirtelim. Sitenizi ziyaret eden kullanıcılar mobil cihaz üzerinde inceleme yaparken ne kadar rahat ederlerse o kadar sitede fazla zaman geçirirler. Kullandığınız öğelerin okunaklı olmasına yazı büyüklüğüne de önem verin. Mobil ekranda görünümü ve kullanışlılığı olumsuz etkileyecek öğelerden hiç birini kullanmayın.

Mobil Uyum Ziyaretçi Memnuniyeti

Gereksiz Kodlardan Uzak Durun

Öncelikli olarak web sitenizi oluştururken gereksiz tasarım detaylarını bir kenara bırakın. Gereksiz detaylar ve kodlamalar, dışardan çekilen uygulama kodları web sitenizin yavaş açılmasına sebebiyet verir. Eğer bir web sitesi yavaş açılıyorsa ziyaretçi o web sitesini anında terkedebilir. Çoğu sitede gördüğümüz animasyonlar, tıkladığımız bir sayfa açılırken gelen hareketli ikonlar göze hoş görünüyor gibi gelse de aslında her yönden zarar sağlıyor. Sitenize giriş yapan bir ziyaretçinin amacı, elbette ki aradığı detaylara ulaşmaktır. Bu tarz eklentiler sitenizi açılış hızını yavaşlatarak Google'ın düşük puanlama yapmasına sebep olur. sayfa içeriklerinde geçiş yaparken sayfaların yavaş açılması da ziyaretçiyi bekleteceğinden olumsuz etki yaratır. Her zaman önceliğiniz site ziyaretçisi olmalıdır ki web siteleri de ziyaretçiler için yapılmalıdır. Önemli olan sizin anlatmak istediğinizi net ve okunaklı bir şekilde anlatmış olmanızdır. Bir kullanıcı gözüyle düşündüğünüz bahsettiğimiz bu olumlu deneyimleri siz de başka siteleri incelerken önemsediğinizi farkedeceksiniz. Gerçekten bir mecburiyet yok ise iframe ile dışardan kaynak eklemeyin.

Kod Kullanımında Gerekli Öğeler

Görsellerinizi Optimize Edin

Ana sayfanızdaki görselleri optimize ettikten sonra sitenize yükleyin. Örneğin 3 tane ana banner yüklemesi yapacak iseniz, resimleri doğru ölçüler ile kayıt etmelisiniz. Ardından bu görseli tinypng.com gibi bir resim sıkıştırma uygulaması ile sıkıştırıp web sitenize yüklemeniz sitenizin hızı için oldukça önemli. Daha yüksek boyutlara sahip oldukları için öncelikle bannerlardan bahsettik. Ana sayfanızda kullandığınız bannerları, logonuzu, ana sayfada kullandığınız tüm öğeleri muhakkak sıkıştırın. Çoğunlukla %50-60 oranında daha avantajlı boyutlara sahip resimler kullanmış olacaksınız. Bu da elbette sitenizin açılış hızını büyük ölçüde etkileyecek. Hem Google; hem de kullanıcı deneyimi için size fayda sağlayacak bu konuyu çok pratik bir şekilde çözüme kavuşturabilirsiniz. Aynı şekilde logonuz da dahil olmak üzere web sitenizdeki tüm görselleri optimize etmelisiniz. Sayfalarınızdaki görsellerin doğru optimize edilmesi sayfalar arası geçişleri hızlandıracağı için ziyaretçilerinizin gezintisini kolaylaştıracaktır. Ek olarak sizler de site alanınızda aynı görseli daha ufak boyutlarda barındırmış olacaksınız. Başta logonuz olmak kaydıyla gif gibi hareketli görsel öğeler kullanmaktan kaçının. Bu görsel hem boyut olarak yüksek, hem de ziyaretçiniz için kalabalık yaratacaktır. Özellikle uzun metin içeriklerinizde göz yoracağından okumayı zorlaştıracak, bu durum da ziyaretçinin sitenizden çıkmasına yol açabilecektir.

Kaliteli ve Özgün İçerikler Kullanın

Ziyaretçilerinizin web sitenizde asıl aradığı içerik. Ziyaretçinizin içeriğe kolay ve hızlı ulaşmasını sağlayacak bazı önemli detayları yukarıda sıraladık. Web sitenizdeki içeriklerin kalitesi ve özgünlüğü hem ziyaretçilerinizin ilgisini çekecek; buna bağlı ziyaretçi sayınız artacaktır. Ziyaretçileriniz web sitenizde ne kadar çok zaman geçirirse sizin için o kaadar iyi. Bu size SEO açısından oldukça büyük katkı sağlayacaktır.

Google'ın ziyaretçilerini memnun eden siteleri üst sıralara çıkardığını artık bilmeyen yok. Ziyaretçilerinizin memnuniyeti için içerik konusuna çok ciddi zaman ve emek vermelisiniz. Basit içerikler ile yüzlerce sayfa oluşturmanın size artısı olmadığı gibi eksisi var. Lakin kalitesiz içerikler size SEO konusunda eksi puan yazdıracaktır. Bu yüzden yüzlerce basit sayfa yerine kaliteli içerikler üretmeye çalışın. Sayfa sayınızın ziyaretçi memnun etmesi ya da SEO çalışmalarında başarılı olmanıza bir katkısı yok.

Kaliteli İçerik = Memnun Kullanıcılar = Google'da Başarı

Bu döngüyü web sitenizi oluştururken ve sonrasında hiçbir zaman aklınızdan çıkarmayın. Web sitenizin içerik konusunu daima önemseyin. Kaliteli içerikler diğer web sitelerinde ve sosyal medyada paylaşılır; bu da size yeni ziyaretçiler sağlar. Web siteniz kaliteli içerik üretmeye devam ettikçe büyümeye başlar ve ana amacına ulaşmış olur. Google site içeriklerinin tararkan bir çok kriteri değerlendirmeye alır. Ancak özgün içerik kısmı her zaman en çok önem verdiği konuların içinde gelir. Google'da arattığınız bir kelime sonucunda çıkan sonuçları düşünün. Aradığınız konuyu içermeyen bir siteye ulaşmanız neredeyse imkansızdır. Çünkü Google'ın da misyonu kullanıcıyı doğru alana yönlendirmektir. Kelimeyi karşılana doğru web sitesi olduğunuzu da içeriklerinizin kalitesiyle gösterebilirsiniz.

Kaliteli İçerik Üretmek

Kaliteli İçerik Nasıl Üretilir?

Öncelikle sektörünüz ile ilgili konular çıkartmalısınız. Sonrasında bu konular ile ilgili araştırmalar yapıp belirli verileri toplamalısınız. Sonrasında ise konuyla ilgili akıcı ve ilgi çekici başlığı belirlemelisiniz. Ardından konuya ait alt başlıkları bir liste haline getirmeniz sonrasında üreteceğiniz paragraflar için size yardımcı olacaktır. İçeriğinizde imla kurallarına dikkat etmelisiniz. Aynı şekilde cümlelerinizin akıcı olmasına ve cümlelerinizde anlatım bozukluğu olmadığına emin olmalısınız. Asla ve asla başka bir siteden içerik kopyalayıp sitenizde kullanmamalısınız. Google bu kopya içeriği çok kolay bir şekilde ayırt edebilir ve aslında sitenize olumlu katkı sağlamaya çalışırken aksine olumsuz bir dönüş sağlamış olursunuz. Bahsettiğiniz konu tek bir cevap içeriyorsa bile, bu cevabı kendi cümlelerinizle yazıya dökmeniz oldukça önemli bir konudur.

İçeriklerinizi görseller ile destekleyin. Paragraflar arasında ilgili bölümle ilgili görseller bularak süsleyebilirsiniz. Görseller ile desteklenen içerikler ziyaretçiler tarafından daha çok ilgi çekmektedir. Özellikle de uzun içeriklerinizde birkaç görsel kullanmak, okuma sırasında dikkat dağınıklığını da engelleyecektir. Anlattığınız konuya ilişkin görseller kullanmanız ziyaretçinin yazıya olan ilgisi arttıracaktır, detaylandırdığınız konuyu da pekiştirecektir.

İçeriğinizi Görsellerle Destekleyin

İçeriklerinizi uzatmaya çalışmayın, fakat çok kısa içerikler de üretmeyin. Akıcı bir şekilde oluşturduğunuz yazınızın uzaması için tekrar yapmayın. Kaliteli içerik üretmek için belirttiğimiz adımları takip ederek oluşturduğunuz içeriklerinizi mümkün olduğunca konuyu detaylarıyla açıklayacak şekilde oluşturun. Eğer yazılarınız kısa kalıyorsa, bu yazılardan konuları yakın olanları toparlayıp tek bir yazı halinde ekleyip daha geniş kapsamlı ve doygun bir içerik yayınlayabilirsiniz. Eğer içerik üretme konusunda sıkıntı yaşıyor iseniz profesyonel destek almanızı öneririz. Bu içerikler sitenizin başarısı için oldukça önemlidir.

Tüm bu ipuçları neticesinde varolan web sitenizi bir de bu gözle inceleyebilir, eksiklerinizi tamamlayabilirsiniz. Sitenizle ilgili her detayı bir de ziyaretçi gözüyle değerlendirin ve unutmayın ki bir web sitesi, ziyaretçisi için yapılır. Memnuniyetini sağladığınız her ziyaretçiniz işinizi geliştirmenize bir katkı sağlayacaktır.

15/10/2020

İlgini Çekebilir:

17/10/2020
Türkiye'deki aktif kullanıcı sayısı Ekim 2020 itibariyle statista.com verilerine göre 44.12 milyon olan İnstagram , tanıtım stratejilerini belirlerken en önemli medya araçlarından biri halini aldığını açıkça bizlere göst... Devamı
11/10/2020
Web sitesi artık tüm işletmeler için zorunlu bir ihtiyaç. Web sitesi olmayan işletme sayısı hemen hemen yok gibi. Bir işletmenin en önemli tanıtım yüzü günümüzde web siteleri olarak görülmektedir. Web sitesinin farkl... Devamı
07/10/2020
Bir web sitesi oluşturmaya karar verdiğinize göre artık nasıl bir yöntem ile bunu yapabileceğinizi araştırmaya başladınız. Araştırmalarınız sonucunda 3 yöntem ile bir web sitesi sahibi olabileceğinizi gördünüz. Bunla... Devamı
06/10/2020
Bu yazımızda verimli, sana fayda sağlayacak bir web sitesini oluşturmak için neler gerekli bunları anlatmaya çalışacağız. Öncelikle başarılı bir web sitesi ne demektir? Ne anlama gelir? Öncelikle bu sorunun cevabını ... Devamı
30/09/2020
Web sitesi açmak isteyen ya da halihazırda bir web sitesi kullanan herkesin cevabını en çok öğrenmek istediği soruların başında haklı olarak bu soru gelir. Biz bu yazımızda web sitenizi, Google'da arandığında bulunabilec... Devamı
25/09/2020
Hazır web sitesi satın almaya karar verdiyseniz bu yazımız tam size göre. Aklınızdakileri, bilmediklerinizi bu içeriğimizde detaylandırmaya çalışacağız. Herşey içinde Web Sitesi Öncelikle kullanacağınız platformun ... Devamı