Web Sitesi Açmak İstiyorum ama Nasıl?
Bir web sitesi sahibi olmak istiyor; ancak nereden başlayacağınızı bilemiyorsanız; siteyi yaptırmakla iş bitmiyor, nasıl kendimi ve ürünlerimi uygun şekilde anlatacağım diyorsanız bu yazımız sizlere fikir verebilir.
Bir şirketiniz var, hizmetlerinizi, ürünlerinizi ve firmanızın var olduğunu internette anlatmak istiyorsunuz; ya da tamamen kişisel amaçlı kendinize özel içerikler paylaşmak istiyorsunuz. Hiç farketmez. Bir web sitesi istiyorsunuz ve bu site her halükarda sizin anlatmak istediğiniz tüm detayları internet ortamına taşıyacak bir platform olacak.
Bir çok şirket ya da bireysel olarak insanlar, teknik olarak ya da bilgi olarak yetersiz olduklarını düşündüklerinden, web sitesi konusunu gözlerinde büyütmekteler. Halbuki birkaç ana adım takip ederek bir web sitesi oluşturabilir ya da sizin adınıza oluşturulmasını sağlayabilirsiniz. Sonrasında edineceğiniz bilgi ve yönlendirmelerle kolaylıkla takibini yapabilirsiniz.
Firmanız adına bir web sitesi açmaya karar verdiniz. İlk olarak muhakkak sitenizde yer almasını istediğiniz içerikleri belirlemeli ve belirlediğiniz bu plana göre de hazırlamaya başlamalısınız. Öncelikle sadece başlık olarak belirlemeniz yani site ağaç yapınızı oluşturmanız işinizi kolaylaştıracaktır. Pek çok firma sitesinde klasik olarak kullanılan başlıklar vardır. Hakkımızda, Referanslar, İletişim, Haber-Duyuru gibi. Bu ana başlıkları alabilir ve üzerine sizin işinizi anlatan ek başlıkları koymaya başlayabilirsiniz.
Hizmet sektöründeyseniz; faaliyet alanlarınız ve bu faaliyet alanlarınızın her biri için nasıl bir hizmet verdiğinizin detaylarını belirleyebilirsiniz. İnşaat projeleri yapan bir firma iseniz, projelerinizin size referans olacak detaylarını çıkarabilirsiniz. Bugüne kadar yaptığınız projeleriniz, halıhazırda yapımı devam eden projeleriniz, hedeflediğiniz projeler gibi. Ürünleriniz var ise, bu ürünlerin açıklamaları, görselleri ve sitede ne şekilde yapılandırılırlarsa anlaşılır olacakları gibi. Örneğin, ürünlerinizi 3 ana grupta topluyorsunuz ve her bir ana grup kendi içinde üç bölüme ayrılıyor gibi ihtiyaçlarınızı net olarak belirleyebilirsiniz. Birlikte çalıştığınız markalar ve farklı şirketler varsa, bunlara yer verebilirsiniz. Yaptığınız işler hakkında fikir verebilmesi için referanslarınıza ve detaylarına yer verebilirsiniz. Gerek telefon görüşmeleriniz; gerek iş görüşmeleriniz esnasında çoğunlukla sizlere sorulan ve kafa karışıklığı yaratan konular varsa, bunlara detaylı cevaplar verdiğiniz sıkça sorulan sorular bölümü oluşturabilirsiniz. Yapılan işlerinizi en iyi şekilde görselleri anlatıyorsa, elinizdeki görselleri uygun kategorilere ayırabilir ve sitenizde yer verebilirsiniz. Sektördeki bilgileri sürekli olarak güncellik kazanan bir iş yapıyor ve bunları ziyaretçilerinize hızlı olarak ulaştırmak istiyorsanız güncel başlığı açabilir; buraya ait içerikleri yakın takip edebilir, ana sayfanızda gösterebilir ve ziyaretçilerinizin hemen ulaşmasını sağlayabilirsiniz.
Unutmayın, bu web sitesi internet dünyasında sizin şirketinizi temsil edecek. Ürünleriniz hizmetleriniz çok özel olabilir, büyük başarılara imza atmış olabilirsiniz. Bütün bunları ziyaretçilerinize anlatmak, sizi diğerlerinden ayıran noktaları göstermek ve daha tanışmadan yapacağınız işe dair güven kazanmak sizin elinizde.
Web siteniz oldukça doygun bir bilgiye sahip olmalıdır. İçerik metinlerinizi hazırlarken kendinize iki soru sorabilirsiniz ve vereceğiniz cevaplar size ışık tutabilir. İlki, "Potansiyel bir müşterimle konuşurken olmazsa olmaz verdiğim bilgiler nelerdir?" Bu sorunun cevabını tam olarak web sitenizde içerik metinlerinizle yansıtmalısınız. Hizmet ya da ürün anlaşılır bir şekilde açıklanmalıdır. Elbette sitenize ekleyeceğiniz tüm içerikler özgün olmalıdır. Sektörün en büyüğü de olsa, içerik sizin tam olarak anlatmak istediğiniz ifadeyi de verse, hatta verilen detay heryerde aynı özelliklere sahip bile olsa, farklı bir siteden içerik kopyalamamalısınız. Bir cümle ya da bir paragrafı bile aynı şekilde almamalısınız. Sonucunda açıklanan detay aynı bile olsa tamamen özgün bir şekilde kendi cümlelerinizle içerik metinlerinizi oluşturmalısınız. Bu önemli detay, Google'ın sitenizi kaliteli bir site olarak algılaması ve ziyaretçilerin aradığı kelimelerle sitenizi özdeşleştirmesi için en önemli detaydır.
İkinci sorunuz ise, "Bu hizmet/ürün içeriğini ben dışarıdan bir gözle okuduğumda ne anlatmak istediğini anlar ve firmanın bu işte profesyonel olduğuna kanaat getirir miydim?" Sitenize eklediğiniz her bir detaya dışardan bir gözle bakın. Verdiğiniz hizmet ya da sattığınız ürün ne ise, onun açıklamasını tam yapabilmiş misiniz? Ziyaretçiler bu detayları okuduklarında işine hakim bir yerde olduklarını hissedebilirler mi? Yani sadece içerik olsun ya da filanca sitede var diye bazı içerikleri eklememek gerekiyor. Verdiğiniz her bilgide işinize olan hakimiyetinizi, müşterinize sunacaklarınızı göstermelisiniz. Siz nasıl yabancı olduğunuz bir uzmanlık konusunda hizmet alırken detayı anlamak istiyorsunuz, aynı şekilde müşterileriniz de buna önem verecek ve çalışmalarınızı inceleyeceklerdir. Bu sebeple tek elden çıkmış ve üzerine hiçbir şey eklenemezmiş gibi matbu detaylar vermek yerine, içeriğe kendinizden birşeyler katın.
Bütün bu emeğinizin sonucunda tamamen özgün ve kaliteli bir içeriğe sahip olmuş olacaksınız. Aynı zamanda site ziyaretçileriniz de içeriklerinizi okuyorken, hele ki uzun uzadıya araştırmalar yaptıklarını ve sizinle beraber 5-6 web sitesi daha gezdiklerini düşünün, gerçekten işine özenen ve bilgi vermek isteyen bir yerde olduklarını anlayacaklardır.
Burada belirttiğimiz detayları sadece aklınızda bile toparlasanız, işinizin ne kadar kolaylaştığını göreceksiniz.
Eğer bir web siteniz yoksa Clouds Web ile 5 dakikada bir web sitesi sahibi olabilir, hemen içeriklerinizi yayınlayabilirsiniz. Clouds Hazır Web Sitesi Paketleri
Tabii ki web sitenizi her daim güncel tutmanız gerekiyor. Web sitenize firmanızı anlatan tüm bilgileri eklediniz, ziyaretçileriniz sitenize girdiklerinde bilgiye kolay ulaşabiliyor. Verdiğiniz hizmetlerden faydalanmak isteyen ziyaretçilerinizden olumlu dönüşler de alıyorsunuz. Demek ki doğru yoldasınız. Yine aynı şekilde sitenizi güncel tutmaya, özgün içeriklerinizle beslemeye devam etmelisiniz. Çalışmalarınızın devamlı olması güncel bir web sitesi sahibi olmanızı da sağlayacağında Google gözünde de değerinizi sabitlemiş olursunuz.
Gördüğünüz gibi sadece kendinize bir yol çizmek ve bu çizdiğiniz yola uyum göstermekle başarılı içeriklere sahip bir web sitesi sahibi oldunuz bile.