Web Sitesi İçeriği Hazırlamanın Püf Noktaları

Web sitenin ana amacı ziyaretçi çekmek ve ziyaretçilerinin web sitenden fayda sağlaması, web sitende çok zaman geçirmesidir. Kısaca web siten ziyaretçilerin için oluşturulmuştur. Dolayısı ile web sitenin içeriklerini oluştururken kullanıcılarını düşünmeli ve onlara fayda sağlamalısın.

Kullanıcılara fayda sağlamak ne demek? Dediğini duyar gibi olduk :)

Web Sitesi İçeriği Hazırlamanın Püf Noktaları

Bir kullanıcı web siteni ziyaret ettiğinde aradığı bilgiye tam ve eksiksiz ulaşabiliyorsa, okuduğu içerikten, gördüğü görselden memnunsa kullanıcına fayda sağlayabiliyorsun demektir. Bu kullanıcı ilk sitene ulaştığı ve ilgilendiği içerikten memnun kaldığında, diğer içeriklerine de göz atacak ve bu şekilde web siten için iyi bir kullanıcı deneyimi yaşamış olacaktır.

Aklından çıkarma! Bir web sitesinin ana amacı ziyaretçisini memnun etmektir. İçeriklerin ne kadar kaliteli ve özgün ise, ziyaretçilerin de o denli fayda sağlayacaklar. Biz de bu yazımızda web site içeriklerin ile ilgili neler yapman gerekli onları anlatmaya çalışacağız.

Arama motoru için değil, kullanıcıların için içerik üret

Web sitene içerik eklerken arama motorlarının dikkatini çekmeye çalışmak web siteni başarısızlığa götürür. Bir içerik girerken anahtar kelimeni onlarca kez metin içerisinde geçirmeye çalışmak seni ne kadar yoruyorsa, arama motorlarını da o kadar sinirlendiriyor... Bundan ötürü içeriğini hazırlarken doğal akışında anahtar kelimelere odaklanmadan yazı üretmeye çalış. Zaten bu haliyle ilgili yazında doğal yollarla, ilgili kelimelerin illa ki yer alacak.

Amaç içerik üretmek

Amacımız yüzlerce içerik girip Google'da ilk sayfada çıkmak değil! Amacımız kaliteli içerikler üreterek, memnun web sitesi ziyaretçileri kazanmak ve bu sayede Google'ın bizi ödüllendirmesini beklemek... Önceliğimiz kullanıcı memnuniyeti! Web sitene giren ziyaretçi ilgili içerikten memnun kalırsa sana geri dönüşünü birçok yol ile verebilir; sosyal medyada paylaşımlarda bulunur, arkadaşlarına önerir; ya da ilgili ürün veya hizmetini satın alır... Hep söylediğimiz gibi öncelik web site ziyaretçinin memnuniyeti; yani web sitende aradığını bulması ve içeriğinden etkilenmesi. Bu aşamadan sonrası zaten kendiliğinden gelecektir, evet biraz sabretmen gerekebilir.

Web Sitesi İçeriği Hazırlamanın Püf Noktaları

Sence 1000 tane kalitesiz içeriğe sahip bir site mi? 50 tane kaliteli içeriğe sahip bir site mi?

Kesinlikle 50 tane kaliteli içeriğe sahip web sitesi diğerinden daha kıymetlidir ve Google tarafından mutlaka ödüllendirilecektir. İçerik olsun, web sitem dolsun diye yazı yazma, web sitem kabarık görünsün diye kalitesiz, kopya içerik üretme. Sakin ol ve yavaş yavaş kaliteli içerikler üreterek web sitene ekle, göreceksin zamanla bu sana çok büyük artılar getirecek.

Google'ın da senin de ana amacın kullanıcı memnuniyeti

Amaç ziyaretçiyi memnun etmekse, bırak doğal ol. Tüm içeriğin yalın, kaliteli ve özgün olsun. İçeriğin az olabilir, önemli olan sayı değil; kalite!

Google gibi bir teknolojiyi kandırmanın imkansız olduğunu söylememize gerek var mı? Google'ın sahip olduğu yapay zeka tüm bu içeriksel değerleri algılayıp, çıkardığı verilere göre sonuç veriyor ve bu algoritmasını bizlerin zor yetiştiği bir teknoloji ile güncelliyor. Ve bu sonuçları her zaman kullanıcılarının memnuniyeti adına veriyor. Ben daha zekiyim diyen varsa bize yazabilir, değil bu sayfada, ana sayfamızdan kişiye ait teknolojiyi memnuniyetle yayınlarız!

Hakkımızda yazısı için bile fikir üret

"20 yıldır sektörün önde gelen, müşteri memnuniyetini ön planda tutan..." gibi başlayan klişe yazılardan bir an önce kurtulmamız gerekli. Düşünsene binbir zorlukla web sitene çektiğin bir ziyaretçi hakkımızda sayfana tıkladığı zaman hemen her sitede gördüğü klişe paragrafla karşılaşıyor... "Şu bizim işimiz, 20 yıllık tecrübe, uzman kadro" gibi cümleleri görmekten sıkılan bir kitle var. Hiçbir şey yapamıyorsan hakkımızda sayfası ekleme sitene, daha iyi :) Halbuki bu sayfanın ana sayfan kadar değerli olduğunu düşünmeli ve buna göre bir özgün yazı üretmelisin, üşenme evet bu sayfa çok önemli ve sadece 2 saatini ayır ve hakkımızda sayfanı benzersiz ve ilgi çekici hazırla. Neler yaptığını, ne kadar referansın olduğunu, yaptığın farklı işleri, rakiplerinden olan farklarını bu sayfada güzelce anlatabilirsin.

Web Sitesi İçeriği Hazırlamanın Püf Noktaları

Bizden haberler bölümünün stabilitesi

Evet, gerçekten 10 yıl önce hazırlanan bir web sitesini tasarım olarak yenilerken, web sitesi ilk yapılırken eklenen 2 haberin halen göründüğünü ve başka hiçbir haber eklenmediğini ne yazık ki gördük. Biri "Web sitemiz yenilendi", diğeri de "Öneri ve görüşleriniz için"... Ancak firma yetkilisi haberler bölümünün kendileri için çok çok önemli olduğunu ve web site ana sayfalarında görünmesi gerektiğini 10 yıl sonrasında da tekrar belirtti.

Güncel duyuru, haber gibi bir oluşumun yoksa haber, duyuru gibi alanları web sitene ekletmek için çabalama, bırak olmasın. İçerik olmayacağına ya da 10 yıl duracağına bu bölüm olmasın daha iyi.

İmla kurallarına dikkat et

İçerik üretirken imla kurallarına dikkat etmelisin. Diyeceksin ki, Google ki de da ayrı veya bitişik yazıp yazmamamıza bakar mı? Elbette ki bakmaz, ama imla kurallarına uyman içeriğin okunması açısından akıcılık yaratacağı için kullanıcı memnuniyeti sağlar. Bu yüzden ürettiğin içerikleri imla açısından da tekrar tekrar gözden geçirip, mümkün olduğunca imla hatasız şekilde yayına sunmalısın. Düşük cümleler ile oluşturduğun harika içeriksel değeri olan bir yazı, kullanıcılarının bu yazıyı okumamasına ve web siteni terk etmelerine yol açabilir, bu yüzden cümlelerini düzgün ve akıcı kurmalısın.

Az da olsa, öz olsun

Tüm web sitenin içeriği özgün ve kaliteli olsun. Başka kaynaklardan içerik kopyalayıp kullanmamaya dikkat et. İçeriğin sadece senin ürettiklerinden ibaret olsun, varsın web sitendeki sayfa sayın az olsun. Tekrar belirtelim, kaliteli içerik her zaman daha iyidir! Kalitesiz, kopya içerikle oluşturulmuş sayfa sayısının bir değeri yoktur.

Sadece yazı ziyaretçilerini sıkabilir

Sadece kelime ve cümlelerden oluşan bir yazı bloğu insanlara ilk bakışta sıkıcı gelebilir. Bu yüzden yazılarında en az 1 olmak üzere görsel(ler) kullanmanı öneririz. Anlattığın konuyla ya da araştırma ile ilgili görselleri ya da ekran görüntülerini paragraf aralarına serpiştirmen sayfanın kalitesini arttıracaktır. Görsellerin çok küçük boyutlu ya da düşük çözünürlüklü olmamasına da dikkat etmelisin. Görsel konusunda ücretsiz servis veren bu siteyi de kullanabilirsin: pixabay.com

29/02/2020

İlgini Çekebilir:

16/12/2020
Web siteleri yıllardır hayatımızda var ve bir firmanın internet üzerindeki tanıtımı için en önemli araçtır. Son yıllarda önemini daha da arttırmakla birlikte eskiden web sitesi tercihen yapılabilirken, artık bir web site... Devamı
25/11/2020
Firmanız için ya da kişisel bir web sitesi yapmaya karar verdiniz, bu yüzden de bir web site altyapısı araştırmaya başladınız. Tabii karşınıza birçok seçenek çıkacaktır. Öncelikli olarak, hazır web sitesi altyapısı ve öz... Devamı
07/11/2020
Bir işletmenin kendine ait bir web sitesi olması artık tamamen bir zorunluluk haline gelmiştir. Web sitesi, bir firmanın internet üzerindeki yüzü ve kendini tanıtabileceği hem en pratik; hem de en uygun maliyetli alandır... Devamı
04/11/2020
Web sitesi birçok yolla oluşturulabilir, birçok amaca da hizmet edebilir. Dilerseniz bir uzmandan yardım alıp dilerseniz de hazır temaların bulunduğu siteleri tercih ederek web sitenizi oluşturabilirsiniz. Bu noktadan so... Devamı
03/11/2020
Dijitalleşen dünyada fiziksel olarak var olan bir çok şeyin dijital ortama da entegre edilmesi artık neredeyse zorunlu hale gelmiştir. Firmaların buna ayırdığı bütçeye ve firmanın kendi büyüklüğüne göre web sitenizin gör... Devamı
17/10/2020
Türkiye'deki aktif kullanıcı sayısı Ekim 2020 itibariyle statista.com verilerine göre 44.12 milyon olan İnstagram , tanıtım stratejilerini belirlerken en önemli medya araçlarından biri halini aldığını açıkça bizlere göst... Devamı